JAK POZYSKIWAĆ PARTNERÓW DO BIZNESÓW ONLINE

#131 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Biznes online, czyli biznes prowadzony za pomocą Internetu opiera się w zasadzie na tych samych regułach, co biznes tradycyjny. Od tradycyjnego jak wiemy różni go przede wszystkim sposób i wielkość przekazu z jakim możemy dotrzeć do naszych potencjalnych odbiorców.

Niemniej jednak sposób pozyskiwania ewentualnych partnerów do współpracy wyglądu tutaj nieco inaczej. Co prawda podobnie, jak w biznesach tradycyjnych, tak i tu najlepszym sposobem dotarcia do klienta jest rekomendacja, jednak w przypadku biznesów online za taką rekomendację jesteśmy dodatkowo wynagradzani. Poza tym niekoniecznie działa tutaj przekaz ustny (choć oczywiście jest możliwy), częściej jest to forma pisana i bezpośredni kontakt za pomocą mediów społecznościowych.

Zdecydowanie najłatwiejszym sposobem na pozyskanie przyszłych partnerów biznesowych czy ewentualnych klientów jest tzw. odwrócony marketing, czyli zamiast sprzedaży bezpośredniej, budowanie własnej marki osobistej, a tym samym zainteresowanie ludzi naszą osobą. Uwierz mi na słowo, jeśli będziesz żył tym na czym zarabiasz i pokazywał to innym, ludzie sami zaczną się do Ciebie zgłaszać, a co ważniejsze będą to najprawdopodobniej osoby, które myślą i czują podobnie, jak Ty.

W dzisiejszym marketingu nikomu nie zależy już na tym żeby „sprzedawać śnieg pingwinom”, ludzie chcą współpracować z konkretnymi i świadomymi ludźmi. Mało komu zależy tylko na tym, żeby „wcisną” produkt czy usługę, jak największej ilości osób, a następnie zniknąć w otchłani internetu.

Obecnie zdecydowana większość stawia na budowanie zespołów i gromadzeniu wokół siebie ludzi z którymi tworzy się silne i głębokie relacje. Ta ostatnie cecha jest niezwykle ważna w przypadku biznesów online, ponieważ jest to branża niestabilna i od promowanego programu czy usługi ważniejszy jest dobry kontakt na linii lider – zespół.

Zatem jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem online początkowo skup całą swoją energię na tworzeniu relacji, dopiero później przechodź do biznesu.

Oczywiście nie można wykluczyć także opcji prowadzenia biznesu za pomocą własnego kapitału i bez stosowania zasad marketingu. Jednak prawdziwi liderzy w tej branży są zgodni, że absolutnie najlepsze wyniki uzyskuje się wtedy, kiedy połączy się te dwie możliwości, czyli własny kapitał i prace z ludźmi.

Inną formą pozyskiwania osób do współpracy są: tworzenie listy mailingowej, płatna reklama w Google lub w social mediach oraz rozmowa o tym czym się zajmujemy z osobami z naszego najbliższego otoczenia. Oczywiście tutaj istnieje także zasada odwróconego marketingu, nie warto sprzedawać na siłę, jeśli na co dzień będziesz żył tym na czym zarabiasz, ludzie sami się do Ciebie zgłoszą.

Pamiętaj także o tym, aby pomagać osobom ze swojego zespołu, rób dla nich jak najwięcej, wspieraj, pomagaj, podpowiadaj, choć oczywiście z pewną dozą rozsądku. Dałeś im w końcu wędkę, ale sami muszą nauczyć się łowić ryby ;)

Na koniec podam Ci kilka zasad, które przestrzegane staną się dla Ciebie kluczem do pozyskiwania odpowiedniej liczby partnerów.

  1. Pokazuj to co robisz!

Nie wstydź się polecać, nie możesz nieustannie zastanawiać się nad reakcją otoczenia. Jeśli wierzysz w to czym się zajmujesz musisz to pokazać innym.

  1. Docieraj do odpowiedniej grupy docelowej!

Nie przekonuj ludzi na siłę, to droga donikąd. Jeśli osoba z którą rozmawiasz nie posiada odpowiedniego nastawienia Twoje racje będą trafiały w próżnie. Zatem zamiast „zawracać kijem Wisłę” skup się na tych, którzy chcą słuchać.

  1. Dbaj o własne nastawienie mentalne!

Rozwijaj się, nie osiadaj na lurach. Nikt nie jest tak mądry, żeby nie mógł się już niczego nowego nauczyć. Bierz udział w szkoleniach i eventach oraz …pokazuj to innym ludziom.

 

A jeśli nadal będziesz się wahał czy warto promować własny biznes pamiętaj, że w przypadku znakomitej liczby programów partnerskich wygrywają tutaj wszyscy! I Ty i firma i osoby, które dzięki Tobie zaczną zarabiać ;)