JAK BUDOWAĆ MARKĘ OSOBISTĄ W SOCIAL MEDIA
#129 Burza Mózgów Akademii Milionerów
Marka osobista nazywana także z ang. personal branding to strategia marketingowa mająca na celu zbudowanie reputacji i wizerunku danej osoby. To przede wszystkim zestaw skojarzeń i wrażeń, które klarują się w głowach ludzi na dźwięk Twojego głosu lub zdjęcia czy tekstu z Tobą związanego.
Można zatem śmiało powiedzieć, że wszyscy posiadamy własne, niepowtarzalne marki osobiste, niestety tylko nieliczni z nas nimi w rzeczywistości świadomie zarządzają. Zazwyczaj są to osoby związane z szeroko pojętą medialnością, ale także persony ze świata biznesu, szczególnie zajmujące się coachingiem lub/i mentoringiem.
Zastanawiasz się pewnie po co budować własną markę skoro jak już wspomniałem, wszyscy jesteśmy indywidualnościami. Budowanie marki jest jednocześnie dbaniem o własną reputację, pozwala Ci mieć kontrole nad własnymi wizerunkiem, tworzy niepowtarzalny dla innych obraz Ciebie jako osoby, której warto zaufać, a zaufanie i dobre relacje z ludźmi są podstawą sukcesu w każdej branży, szczególnie w branży online.
Niezwykle ważną sprawą przy pracy nad kreowanym przez siebie wizerunkiem jest pokazywanie własnego stylu życia i najlepiej, a w zasadzie koniecznie to co pokazujesz powinno być zgodne z rzeczywistością. W dobie Internetu i wszelkiego rodzaju „upiększaczy” rzeczywistości bardzo łatwo o wyidealizowane obrazki nie mające nic wspólnego ze stanem faktycznym. Z tego miejsca przestrzegam Cię przed tego typu praktykami, ludzie są niezwykle wyczuleni na fałsz i takie postępowanie prędzej czy później musi źle się skończyć.
Zatem zawsze bądź sobą, stawiaj na indywidualność! W końcu jesteś jedyny i niepowtarzalny, po co więc powielać innych, jeśli możesz pokazać siebie ;)
Budowanie marki osobistej, szczególnie za pomocą mediów społecznościowych pozytywnie wpływa na jakość zawieranych kontaktów. Dzięki social media masz szansę dotrzeć do bardzo dużej ilości osób w tym samym czasie. Z kolei pokazując swój prawdziwy lifestyle masz pewność, że Twój przekaz zostanie odebrany przez osoby podobne do Ciebie, które interesują się tym co Ty i które zazwyczaj dążą w życiu do tego samego.
Pamiętaj jednak, że budowanie marki osobistej jest procesem długotrwałym i długofalowym, często obliczonym na lata. Aby stworzyć naprawdę silny brand potrzeba sporo czasu, cierpliwości i samozaparcia, a niekiedy także pieniędzy, jeśli chcemy posłużyć się płatnymi formami przekazu.
Jak budować markę osobistą?
W zasadzie dokładnie tak, jak promuje się każdy inny produkt. Może nie brzmi to najlepiej, ale marka osobista to w pewnym sensie sprzedaż samego siebie, a co należy zrobić żeby dobrze coś sprzedać? Oczywiście poznać to dogłębnie! Jeśli zatem zdecydowałeś się na personal branding zastanów się nad swoimi mocnymi i słabymi stronami, przemyśl cele do których dążysz i konsekwentnie je realizuj.
Bądź wszędzie! No może nie wyskakuj z mojej lodówki, ale postaraj się istnieć we wszystkich albo w większości dostępnych obecnie portali społecznościowych. To na który kanał komunikacji postawisz szczególny nacisk zależy przede wszystkim od tego do jakiego grupy docelowej chciałbyś dotrzeć.
Pilnuj jakości dodawanych zdjęć, wybierz odpowiednie zdjęcie profilowe (powinno być takie samo na wszystkich Twoich profilach), zwracaj uwagę na to co i kiedy publikujesz (więcej na temat prowadzenia profilu znajdziesz tutaj )
Stawiaj na marketing, promuj swoją osobę na różnego rodzaju eventach, pozwól ludziom zauważyć swoją obecność, a następnie zaproś ich do kontaktu z Tobą za pomocą mediów społecznościowych. Zapewniam Cię, że jeśli Twoje konto będzie wartościowe ludzie zostaną z Tobą na dłużej, a o to przecież chodzi, prawda? :)