Content marketing – współczesna strategia marketingowa, polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Tak brzmi teoria. Jak to wygląda w praktyce?

Taki sposób marketingu bazuje na jednostronnym przekazie reklamowym, skierowanym na budowanie stabilnych i długoterminowych relacji poprzez zaangażowanie zarówno osób promujących treści, jak i ich odbiorców.


Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:

  • poradniki,

  • artykuły sponsorowane,

  • e-booki,

  • artykuły eksperckie,

  • video,

  • webinary,

  • ikonografiki.


Fenomen tej strategii marketingowej tkwi w fakcie, że każdy może to robić. Wszystko zależy od zaangażowania i systematyczności. Jeśli spersonalizujemy swoją grupę docelową i tym samym dostosujemy swój przekaz do grona swoich odbiorców, mamy połowę drogi za sobą. Reszta jest kwestią czasu budowania zaufania i autorytetu.

Wyzwaniem dla content marketingu jest dotarcie do odbiorców i utrzymanie ich uwagi. Dając wartość odbiorcy, zyskujemy tak cenne zainteresowanie. W momencie, kiedy taki stan wypracujemy, zaczynamy zarabiać. Zmieniający się model konsumpcji treści
w internecie wymaga proaktywnych działań od nadawców. Statyczny content, nawet ten najlepszej jakości, potrzebuje urozmaiceń, które pozwolą na interakcję z odbiorcami. Ciągły dialog i otwarcie na potrzeby odbiorcy daje zaskakującą skuteczność marketingową.


Czemu jest to taka skuteczna strategia?

Możemy tutaj doszukiwać się drugiego dna i tym samym wywieraniem wpływu. Dając dużą wartość, powodujemy nie tylko zainteresowanie, ale i wdzięczność (ekonomia wdzięczności). Należy jednak pamiętać, że budując swoją społeczność opartą na zaufaniu, będziemy
w mniejszym lub większym stopniu na nią oddziaływać. Możliwość tego nie bierze się znikąd. Bierze się ze społeczności i faktu, że ona Ci wierzy. To Ty decydujesz, czy i jak chcesz wpływać
i kreować sposób myślenia swojej społeczności, czy użyjesz manipulacji. Pamiętaj jednak, że reputację można szybko stracić, dużo trudniej jest ją odbudować. Zwiększając zasięg, rozszerzasz siłę wpływów.

W dobie tak mocno i szybko rozbudowującego się internetu, kanałów dystrybucji swojej marki osobistej jest sporo. Wybierając te najbardziej dopasowane do naszego odbiorcy, zwiększamy „siłę rażenia”. Nie każdy kanał będzie dla nas samych odpowiedni. Ważne, by wybrać te najwygodniejsze dla nas samych i pozostawać autentycznym.
– Pamiętajmy, że wiarygodność jest tu najbardziej kluczowym aspektem kreowania swojej marki. Bardzo ważne są tutaj:

  • spójność przekazu w treści, grafice i nazwie,

  • częstotliwość, obszar i zakres działań,

  • identyfikacja na wszystkich kanałach,

  • unikalny charakter i forma publikacji oraz komunikacji.

Budując swój biznes marketingiem treści, nigdy nie sprzedawaj nic wprost!

Promuj tylko siebie i swoją markę!


Korzyści:

– promocja marki/firmy/produktów/usług,

– podkreślenie zalet marki i wyróżnienie na tle konkurencji – budowanie świadomości marki
w internecie,

– umacnianie pozycji strony www w rankingach wyszukiwarek, czyt. pozycjonowanie stron,

– zwiększanie ruchu na stronie internetowej,

– pozyskiwanie nowych klientów.


Strategia content marketingu:

  • zdobywasz klienta poprzez jego ciekawość,

  • budując treść odpowiadasz na wątpliwości konsumenta,

  • wykorzystaj wiedzę specjalistyczną do budowania relacji z klientem.