OD CZEGO ZACZĄĆ WSPÓŁPRACĘ Z NOWYM PARTNEREM

#65 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Zastanawialiście się zapewne nie raz jak to jest, że jednym udaje się nawiązywać prawidłowe i długoterminowe relacje biznesowe, a innym jakoś to zupełnie nie wychodzi. Jak to jest, że jedni pozyskują partnerów, a inni nawet jeśli pozyskają to współpraca jakoś zupełnie się nie klei?

Odpowiedź jest dość prosta, Ci którzy pozyskują i utrzymują prawidłowe relacje biznesowe mają od początku wypracowane zasady i się ich KONSEKWENTNIE trzymają!

Zasady to coś bez czego żadna społeczność nie potrafi się obejść i nie chodzi tu o to, że należy być tyranem, wystarczy mieć jasne i przejrzyste zasady współpracy. Jeśli od samego początku określimy co można a czego nie, co należy robić, żeby zarobić, a czego należy unikać to prawdopodobieństwo długoterminowej i do tego harmonijnej współpracy wzrasta.

Gorzej, jeśli tego nie zrobimy, wtedy, podobnie jak w każdej społeczności, najnormalniej w świecie zapanuje anarchia. Takie przysłowiowe „każdy sobie rzepkę skrobie” nie może przełożyć się pozytywnie na korzystną współpracę i oczekiwane wyniki finansowe.

Co prawda ludzie nie lubią regulaminów, ponieważ każdy regulamin to rodzaj zobowiązania, jednak Akademia Milionerów to nie organizacja charytatywna, tylko grupa biznesowa, której zadaniem jest zarabianie pieniędzy. Do Akademii nie ma więc po co przystępować, jeśli tych pieniędzy zarabić się nie chce.

Jeśli więc naszą zasadą jest m.in. transparentność, to tego samego oczekujemy od naszych partnerów biznesowych. Skoro jak wiemy działamy w Internecie, w dużej mierze za pośrednictwem portali społecznościowych, to nasz profil na danym portalu musi odzwierciedlać to czym się zajmujemy. Nie może być mowy o posiadaniu innego niż własne zdjęcia profilowego albo nazwy, która zupełnie nie istnieje.

Pomyślcie sami czy chcielibyście rozpocząć współprace z osobą, która na zdjęciu ma misia, kotka lub pieska i do tego nazywa się Pluszowy Miś albo A-ka St. Przecież to nic nikomu nie mówi, nie wiemy kto to jest, ani jak wygląda, więc czy możemy takiej osobie zaufać? Na pewno nie!

Dlatego właśnie doradzam, żeby współpracę rozpoczynać od ustalenia zasad, których następnie należy bezwzględnie przestrzegać. Jedną z podstawowych powinna być transparentność naszego partnera.

Jako krok drugi proponuje porozmawiać z potencjalnym partnerem o promowanym przez nas biznesie, a przede wszystkim należy przedstawić osobie zalety i wady danego projektu, a także co może jest najważniejsze, powiedzieć o ryzyku, które (co należy jasno określić) ta osoba podejmuje na własną odpowiedzialność. Oczywiście warto przy tym dodać, że Akademia Milionerów jako grupa marketingowa robi co w jej mocy, aby to ryzyko było jak najmniejsze, niemniej jednak ono zawsze istnieje i o tym należy zawsze i bezwzględnie (!!!) poinformować każdego nowego partnera.

Pamiętajmy zatem o tym, aby od samego początku ustalić z naszymi partnerami jasne i przejrzyste zasady, konsekwentnie ich przestrzegać i zawsze informować o potencjalnym ryzyku, którego nie brak przy inwestycjach finansowych.

I jeszcze jedno, ustalenie zasad to kolokwialnie mówiąc rodzaj selekcji naturalnej, w końcu od razu widzimy czy ktoś jest osobą, która wyznaje te same wartości co my i czy będzie nam się z takim człowiekiem dobrze współpracować. Przestrzeganie zasad to także budowanie obopólnego zaufania, a zaufanie to podstawa, nie tylko w biznesie, ale i w życiu.