TAJEMNICE FACEBOOKA

#97 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Facebook jest bez wątpienia największym portalem społecznościowym na świecie, nie na darmo się mówi, że „jeśli nie masz konta na Facebooku to nie istniejesz”. Jest swoistym szkiełkiem w którym możemy zobaczyć cały przekrój społeczeństwa, oczywiście nie zawsze z pozytywnej strony Niemniej jednak wciąż cechuje się większą ilością plusów niż minusów, o czym świadczy stale powiększająca się liczba użytkowników.

Facebook jest nie tylko najbardziej popularnym z social mediów, z którego wg ostatnich danych korzysta 2 mld osób, to również doskonałe i praktycznie darmowe narzędzie do promocji własnego biznesu. Dzięki możliwości utworzenia kont firmowych lub tzw. fanpagy możemy z łatwością dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Oczywiście własny biznes (szczególnie ten prowadzony online) możemy także promować za pomocą profilu prywatnego, istnieją jednak pewne przesłanki, które przemawiają za korzystaniem z fanpagy. Jeśli chcesz wiedzieć jakie, zapoznaj się z poniższą tabelka w której porównuje specjalnie dla Ciebie oba rodzaje profili.

 

PROFIL PRYWATNY

plusy

posty dodawane z kont prywatnych wyświetlają się w pierwszej kolejności;

– na profilu prywatnym łatwiej zbudować swój lifestyle, nasi znajomi widzą czym się zajmujemy i jakie to nam daje korzyści.

– profile prywatne były, są i jeśli wierzyć polityce Facebooka, zawsze będą darmowe;

– posty dodawane z tego typu kont mają zdecydowanie większy zasięg.

 

 

Minusy

ograniczona do 5000 liczba znajomych;

– praktycznie nie mamy możliwości dotrzeć do osób, które nie są naszymi znajomymi.

FANPAGE

plusy

– możliwość tworzenia i segregowania grup docelowych;

– za niewielkie pieniądze możemy dotrzeć do dużej liczby odbiorców;

– spory wybór różnych rodzajów promocji, np. post może dotrzeć tylko do osób zamieszkujących dany obszar itd.;

– posiadanie fanpagu zwiększa nasz autorytet, dzięki odpowiednio dobranym treściom łatwo stać się dla innych ekspertem w danej dziedzinie.

Minusy

– mocno ograniczony zasięg (jeśli nie opłacimy konta).

 

 

Jak widać oba rodzaje profili mają swoje zalety i wady, wszystko zależy od tego co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na Facebook zdecydowanie polecam Ci pozostanie przy profilu prywatnym, jeśli jednak podchodzisz do tego co robisz profesjonalnie warto pomyśleć o własnym fanpagu. Oczywiście nie wyklucza to posiadania profilu prywatnego ;)

Chcesz wiedzieć jak usprawnić własny Facebook? Zerknij poniżej.

Przede wszystkim poświęć chwilkę na dokładne (i krytyczne) przyjrzenie się własnemu profilowi. Zwróć uwagę na zdjęcie profilowe (powinno być jak najbardziej aktualne), przyjrzyj się temu co zamieszczasz w tle, zrewiduj swój biogram i zwracaj uwagę na publikowane przez siebie treści!!!

Za pomocą ustawień określ jakie treści mają do Ciebie docierać, opuść grupy, które niczego dobrego nie wnoszą w Twoje życie, zaznacz te profile, które są wartościowe.

Każdego dnia dbaj o estetykę swojego konta.

Prowadzisz własny biznes i nie ma Cię na Facebooku?

Zmień to natychmiast! Dzięki temu portalowi nie tylko dotrzeć do większej liczby odbiorców, ale i zrobisz to niemal za darmo.

Twoi odbiorcy będą mogli się z Toba skontaktować dzięki zupełnie darmowemu komunikatorowi, a Ty w kilka sekund poinformujesz ich o nowych promocjach lub aktualnej ofercie.

Pamiętaj tylko o tym, aby budować swoją obecność stopniowo i docierać głównie do tych osób, które naprawdę są zainteresowane tym co robisz ;)