CO DAJE DAWANIE WARTOŚCI INNYM LUDZIOM?
#106 Burza Mózgów Akademii Milionerów

W dobie wszechobecnego konsumpcjonizmu, niekwestionowanego pośpiechu i nastawienia się na zyski otrzymanie od innych dodatkowej wartości stało się niemal na wagę złota. Kwestia indywidualnego podejścia do klienta czy naszego partnera biznesowego może więc być kluczowa w przypadku budowania naszej marki i rozpoznawalności.

Wartość dodana i personalne podejście kluczem do sukcesu?

Jak sama nazwa wskazuje za wartość dodaną możemy uznać coś czego osoba dokonująca zakupu lub jakiejkolwiek innej transakcji, się nie spodziewała. Jest to coś ekstra, coś za co nasz klient lub partner biznesowy nie zapłacił.
Taką wartością może być wszystko i to „wszystko” może przybierać dowolną formę, np. rabatu, małego upominku czy możliwości skorzystania ze szkolenia lub jakiejś usługi bez dodatkowej opłaty.

Nie jest ważne co ofiarujemy, ważne abyśmy to robili. Według badań z zakresu psychologii społecznej wartość dodana ma niezwykłe działanie na obdarowanego nią człowieka i to bez względu na to, ile nas kosztowała. Osoba obdarowana czuje potrzebę odwdzięczenia się, dlatego właśnie wiele firm oferuje nam cokolwiek za darmo.

Podobnie rzecz wygląda z personalnym podejściem, jeśli przedstawiciel jakiejkolwiek firm zwraca się do nas po imieniu, traktuje nas jak znajomego okazując przy tym troskę (choćby pozorną) to prawdopodobieństwo zawarcia korzystnej z jego punktu widzenia transakcji, wzrasta kilkukrotnie.

Te jakże proste mechanizmy psychologiczne są wykorzystywane przez liczne firmy od wielu lat, dlaczego zatem my nie mielibyśmy ich wykorzystać przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych? ;)

Chcesz zarobić? Najpierw daj coś od siebie!

Czy wiedziałeś że najwięksi marketerzy na świecie kierują się zasadą „najpierw daj, potem bierz”? Osobiście podzielam tę filozofię, sam swego czasu mocno skupiłem się na dawaniu wartości, niewiele myśląc o ewentualnych korzyściach z tego płynących.

To m.in. z chęci bezinteresownej pomocy powstała Akademia Milionerów, której jestem założycielem. Tworząc społeczność Akademii nie zależało mi na potencjalnych zyskach płynących z pozyskiwania nowych partnerów biznesowych, a przede wszystkim na przekazaniu ludziom wiedzy, którą posiadam.
Oczywiście ostatecznie przyczyniło się to do pomnożenia mojego majątku, jednak nie było to celem samym w sobie.
Szczerość dobra na wszystko.

Jedną z największych wartości w dzisiejszym świecie jest szczerość i to zarówno w sferze biznesowej, jak i w życiu codziennym. Przy całym zakłamaniu, które nas otacza stała się ona tak bardzo pożądana, że tych, którzy nas nią obdarzają cenimy niezwykle wysoko.

Podobnie rzecz wygląda z jakością, pomyśl przez chwilę dlaczego od lat chodzisz do tego samego fryzjera albo korzystasz z usług tego samego lekarza. Czy to nie jest tak, że osoby te zawsze były wobec Ciebie fair? Myślę, że tak właśnie jest, dlatego intuicyjnie trzymasz się ich, nawet, jeśli ich usługi nie należą do najtańszych.
Jeśli więc miałbym dziś podać Tobie receptę na sukces to na pierwszym miejscu radziłby Ci być szczerym i bezinteresownym wobec innych. Obdarzaj ludzi niewymuszoną pomocą, wspieraj ich w dążeniu do osiągania celów i pamiętaj o tym, że miarą wielkości lidera są sukcesy jego ludzi.

(Visited 32 times, 1 visits today)