CHORE ZMIANY, CZYLI JEDYNĄ STAŁĄ JEST ZMIENNA

      #58 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Statystycznie rzecz ujmując nikt z nas nie lubi zmian. Dlaczego? Bo zmiana niezmiennie budzi w nas lęk, powoduje, że nasz umysł musi wyjść naprzeciw nieznanemu, a nie do tego został stworzony. Umysł ludzki to potężna maszyna, która odpowiada za prace całego organizmu i jako taka zapewnienia nam odpowiednie poziom bezpieczeństwa. I to nawet wtedy, jeśli to bezpieczeństwo oznacza nudę, beznadzieję, stagnację i powtarzającą się monotonie.

W artykule Dlaczego-boisz-sie-promowac-swoj-biznes? możesz przeczytać o tym, że każda zmiana budzi lęk, ale jak już ustaliliśmy bez zmian nadal siedzielibyśmy na drzewach i zamiast się rozwijać cofalibyśmy się nieustannie. Zaakceptowanie zmian jest więc pierwszym krokiem do działania, a ono bez dwóch zdań prowadzi do rozwoju i to w każdej dziedzinie życia.

Zmiany w biznesach online to codzienność

Jeśli przeczytałeś powyższe zdanie i się z nim nie zgadzasz już dziś odpuść sobie marketing internetowy, ponieważ tutaj będziesz miał do czynienia ze zmianami niemal każdego dnia. Rynek online jest rynkiem bardzo dynamicznym, nie jest to w żadnym razie propozycja dla osób lubiących stagnację. Pracując i zarabiając w branży online bez dwóch zdań musisz nastawić się na nieustanne modyfikację i wynikającej z tego potrzeby dostosowywania się do panującego trendu. Małego tego! Pracując w branży online musisz nieustannie monitorować rynek, być absolutnie otwarty na potrzebę ciągłego rozwoju i zawsze dostrzegać potrzebę zmiany.

Pamiętajmy także o tym, że w przypadku biznesów internetowych jest się partnerem danej firmy i jeśli firma widzi potrzebę zmiany, my w żaden sposób nie powinniśmy z tym dyskutować. Już jakoś tak jest na tym świecie, że decyduje ten kto ma władzę, a władzę ma ten kto ma pieniądze, czyli jest osobą decyzyjną. W tym przypadku to nie my, ale właściciele danego biznesu kreują rzeczywistość, z którą my albo możemy się pogodzić albo po prostu zrezygnować.

 

 

Jesteś liderem? Mów ludziom prawdę!

Jeśli jesteś liderem, czyli tym który mieni się przewodzić ludziom, bądź z nimi szczery! Z własnego doświadczenia podpartego latami obserwacji wiem, że szczerość to podstawa w każdym biznesie, a w biznesach online bez tego ani rusz.

Kiedy więc zaczynasz budować grupę, rekrutujesz ludzi to oprócz tego, że tłumaczysz im na czym będzie polegał nowy biznes, opowiedz im o zmianach, które z całą pewnością będą. Nie ma takiego biznesu online, który działałby przez cały czas w niezmienionej formie. Ba! O taki biznes jest w ogóle ciężko. Jako przykład wystarczy podać znany wszystkim serwis społecznościowy Facebook albo Instagram, tam zmiany są nieustanną częścią życia każdego użytkownika i jakoś niewielu z nas się na to skarży, prawda? A swoją drogą kwestia zmian w social media to całkiem ciekawy temat i jeśli ktoś lubi poczytać o mediach społecznościowych odsyłam go do artykułu Filipa Jackowiaka – top-4-social-media

Warto także od początku zaznaczyć, że tutaj jest się partnerem biznesowym, który albo do zmian się dostosuje albo musi zmienić branżę, ponieważ nie ma żadnej innej możliwości poza akceptacją. Ważnym jest także, aby już na starcie wytłumaczyć ludziom, że firma wprowadzając jakąś modyfikację robi to po to, aby usprawnić swoje działanie i pomóc użytkownikom. No chyba, że mamy do czynienia z tzw. hyipem, czyli programem, który z zasady nastawiony jest na szybkie zarabianie pieniędzy i równie szybkie zniknięcie z rynku. Więcej o programach typu hyip możesz przeczytać tutaj

Zmiana, czyli jedyną stałą jest zmienna

Przeczytałeś powyższe zdanie? Jeśli chcesz działać w marketingu online zapamiętaj je, zaakceptuj i stosuj jak mantrę. Jeśli na starcie zaakceptujesz sytuację i nastawisz się na ciągłą dynamikę, nic nie będzie w stanie Cię zaskoczyć, ponieważ na bieżąco będziesz monitorował sytuację na rynku.

Pamiętajmy także o tym, że biznes online jest taką samą pracą jak każda inna, różni się formą i ilością włożonej pracy w stosunku do osiąganych zysków, jednak nadal jest to sposób osiągania dochodów. Należy więc podejść do niego poważnie i bez dwóch zdań trzymać rękę na pulsie, a także monitorować rynek, na którym inwestujemy. W końcu to jest nasz biznes, nikt nie będzie więc pilnował go z nas, ale w przeciwieństwa do biznesów tradycyjnych jest to biznes, który przynosi nam dochody 24 godziny na dobę, warto więc chyba zaakceptować czekające nas zmiany, prawda?