W obecnych czasach bardzo trudno jest sobie wyobrazić wszelkie działania marketingowe w internecie bez publikacji grafik i zdjęć.  Nagannym, jest wykorzystywanie zdjęć z sieci bez sprawdzenia, na jakich zasadach i warunkach zostały tam właśnie zamieszczone. Wyszukiwarka „Google Grafika” w swoich zaawansowanych ustawieniach ma opcję, która  pomaga przestrzegać i szczanować prawa autorskie. Jak to zrobić:

1.   W wyszukiwarkę Google wpisujemy hasło i klikamy na „Grafika”.  Następnie z prawej strony okna                   klikamy na ikonę opcji i z listy wybieramy „Szukanie zaawansowane”.

2.   Dużo możliwości daje nam szukanie zaawansowane i doprecyzowuje, co chcemy znaleźć, ale nas                        interesują prawa autorskie. Przewijamy stronę w dół do pozycji „Prawo do użytkowania” i rozwijamy        listę. Wybieramy z niej odpowiadającą nam opcję – w zależności od tego, jak chcemy wykorzystać zdjęcia.        Klikamy na „Wyszukiwanie zaawansowane”   

3. Wyszukiwarka pokaże teraz tylko zdjęcia oznaczone przez autorów w odpowiedni sposób. Zanim jednak           skorzystamy z wybranego zdjęcia, powinniśmy sprawdzić, jak należy je podpisać. W tym celu klikamy na         zdjęcie, a potem na „Odwiedź stronę” i znowu na zdjęcie. Po kliknięciu na „Więcej szczegółów”                powinniśmy zobaczyć dokładny opis warunków licencji, a nawet kontakt do autora zdjęcia. 

Nie zawsze fotografie są wystarczająco dokładnie opisane i nie zawsze można skontaktować się z jej autorem. O wiele prościej i wygodniej jest korzystać z portali, które udostępniają darmowe zdjęcia i grafiki :

6 portali z darmowymi zdjęciami do komercyjnego użytku:
– foter.com (nie wymaga rejestracji)
– sxc.hu (rejestracja)
-stockvault.net (nie wymaga rejestracji)
– freerangestock.com (rejestracja)
– freeimages.co.uk (nie wymaga rejestracji)
– flickr.com (nie wymaga rejestracji)