POZORY MYLĄ, WERYFIKACJA
#88 Burza Mózgów Akademii Milionerów
Weryfikacja to proces, dzięki któremu jesteśmy w stanie dostrzec korzyści albo potencjalne zagrożenia. Podobnie, jak ma to miejsce w życiu codziennym, także przy inwestowaniu środków pieniężnych warto zrobić mały „research”.
O weryfikacji projektów biznesowych pisałem już jakiś czas temu, nie będę więc dziś powielał swoich słów. Wystarczy jeśli wspomnę, że weryfikując dany projekt należy kierować się kilkoma zasadami, m.in. zasadą transparentności firmy i osoby, która ją poleca oraz dobrym kontaktem na linii ja-sponsor-firma.
Więcej na temat weryfikacji projektów biznesowych znajdziesz tutaj
Dziś natomiast chciałbym Cię nauczyć, jak należy sprawdzać osoby z którymi chcemy rozpocząć współpracę. Oto kilka wskazówek dzięki, którym łatwiej sprawdzisz potencjalnego partnera biznesowego:
-
Porozmawiaj zamiast pisać
Znakiem naszych czasów jest co raz większy zanik więzi międzyludzkich, wszyscy najchętniej odcinamy się od świata zasłaniając twarz za ekranem laptopa czy smartphona. Niestety w ten sposób ciężko jest dobrze poznać drugiego człowieka, a co dopiero mówić o rozpoznaniu jego motywów czy emocji mu towarzyszących.
Jeśli chcesz sprawdzić czy „nadajecie na tych samych falach” i czy osoba jest wiarygodna musisz z nią porozmawiać! Jeśli nie osobiście, to przynajmniej telefonicznie lub za pomocą Skypa.
-
Od pierwszej rozmowy buduj pozytywne relacje
Każda rozmowa to budowanie relacji, dobrze zatem jeśli uda Ci się znaleźć z ewentualnym rozmówcą wspólny temat i to najlepiej taki, który nie jest bezpośrednio związany z biznesem. Bardzo często poznając nowych ludzi okazuje się jak wiele mamy ze sobą wspólnego, lubimy sport, wędkowanie albo dobre jedzenie.
Wspólne pasje bardzo zbliżają do siebie ludzi, dzięki czemu lepiej im się współpracuje przy realizacji projektów.
-
Rozmowa = lepsza konwersja
Większość firm robi wszystko żeby utrzymywać ze swoimi klientami jak najlepszy kontakt, najlepiej żeby ten kontakt był niemal osobisty. Stąd właśnie popularność fanpagy, kont firmowych w social media, dzięki którym klient ma poczucie osobistego kontaktu z firmą oraz wszelkie inne działania służące oczywiście zwiększeniu konwersji.
O dobrej konwersji mówimy wtedy, gdy większość osób, które się z Tobą skontaktowało, np. odwiedzając Twojego bloga, dokonało rejestracji lub zakupu oferowanego przez Ciebie dobra lub usługi.
Każda dobrze przeprowadzona rozmowa zwiększa Twoją szansę na wysoką konwersję, a o to przecież chodzi, prawda?
-
Porozmawiaj a zaoszczędzisz czas!
Choć wydaje się, że rozmowa zajmuje sporo czasu to w przypadku wstępnej weryfikacji nowego partnera jest dokładnie odwrotnie.
Po pierwsze po głosie czy sposobie wyrażania się niemal od razu rozpoznasz czy jest to osoba z którą chcesz współpracować, po drugie łatwiej jest przekazać pewne treści ustnie niż pisząc. Do tego sam stajesz się osobą wiarygodną, ponieważ za komunikatorem internetowym może stać dowolny człowiek, a nawet maszyna.
-
Sprawdź profil danej osoby w social media
Profile w portalach społecznościowych są jak lustro w którym odbija się życie człowieka, jeśli ktoś jest osobą poważną, poukładaną i wiarygodną to jej profil będzie przejrzysty i spójny. Osoby chwiejne emocjonalnie mają profile zaśmiecone, na których zdjęcia rodziny mieszają się z filmikami o bzdurnych treściach.
Sprawdź a dokonasz wstępnej weryfikacji ;)
-
Zanim podejmiesz współpracę jasno określ zasady
Już wiesz, że nadajecie na tych samych falach i chcecie współpracować? Wspaniale! Ale zanim to nastąpi omówcie zasady współpracy. Jasno ustalone na początku pomogą Wam efektywniej działać.