INSTAGRAM PODSTAWY

#99 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Instagram jest jednym z najpopularniejszych portali w obecnych czasach, nie jest jednak typowym portalem społecznościowym, choć ostatnie poczynania właścicieli zaczynają go co raz bardziej upodabniać do Facebooka.

Niemniej jednak Insta lub IG (jak nazywają go użytkownicy) wciąż bardzo się różni od innych social mediów. Jedną z najbardziej czytelnych różnic jest to, że Instagram jest przede wszystkim aplikacją mobilną, nie wyklucza całkowicie użytkowników korzystających ze stron www, jednak mocno ogranicza funkcje, które widzą.

Co prawda obecni właściciele robią wszystko, aby przystosować Instagram dla użytkowników nie posiadających smartphonów, to jednak nadal nie można go nazwać portalem społecznościowym.

Instagram to przede wszystkim zdjęcia!!!

Od samego początku istnienia aplikacja opiera się o zdjęcia, słowo pisane na Instagramie jest sprawą drugorzędną i to do tego stopnia, że przeglądając swój ekran (główną stronę) jako pierwsze wyświetla nam się zdjęcie, a dopiero później tekst i to zaledwie jego ułamek.

Drugą sprawą spychającą tekst na drugi plan jest sposób polubienia zdjęć, inaczej niż na Facebooku, gdzie, aby polubić trzeba zjechać pod tekst i zdjęcie, tutaj wszystko odbywa się za pomocą dwukrotnego kliknięcia w wyświetlany obraz. Może więc się zdarzyć, ze tekstu w ogóle nie przeczytamy, zatem aby zainteresować naszych odbiorców (tutaj nazywanych followersami) musimy dodawać ciekawe i dobrej jakości zdjęcia!

Na Insta sprawdza się więc porzekadło mówiące o tym, że „jedno zdjęcie potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów” ;)

Sukces Instagram zawdzięcza…prostocie!

Instagram to jedna z najprostszych aplikacji mobilnych, początkowo instalowana głównie na telefonach z IOS-em z czasem przeniosła się także na inne systemy operacyjne, tak aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców, które powiększało się z dnia na dzień.

Jednymi z pierwszych zdjęć zamieszczanymi w tym serwisie były tzw. selfie, czyli zdjęcia robione telefonem i wysyłane w świat dokładnie w chwili zrobienia. Z czasem na IG zaczęło przybywać kont, które fotografią zajmują się na poważnie i w tej chwili choć selfie lekko odeszło w cień to nadal pozostaje jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech Instagrama.

Instagram pomimo tego, że zaczęły się już na nim pojawiać reklamy i treści sponsorowane nadal nie atakuje nas taką ilością informacji (szczególnie sprzedażowych), jak np. Facebook. Aplikacja była, jest i prawdopodobnie zawsze będzie aplikacją do publikowanie zdjęć i na tym należy się skupić.

Hasztagi, a co to takiego?!

Hasztagi to druga charakterystyczna cecha Instagrama, każde umieszczane w serwisie zdjęcie powinno być nimi opisane. Hasze oznaczane charakterystycznym # to znaczniki, które przyporządkowują nasze zdjęcie do danej kategorii, najlepiej więc, aby były dość ogólne, a przede wszystkim popularne.

Nie będę tutaj wypisywał jakie hasztagi warto używać, ponieważ wszystko zależy od tego jakiego rodzaju profil prowadzi się na Instagramie. Jeśli chcesz się dowiedzieć jakie są najpopularniejsze hasze w Twojej branży wystarczy, że zerkniesz czym opatrują swoje zdjęcia  firmy lub użytkownicy o dużym zasięgu.

Uwaga!!! Od jakiegoś czasu Instagram blokuje niektóre hasztagi, zanim umieścisz zdjęcie sprawdź czy nie zostaniesz zbanowany. W Internecie z łatwością znajdziesz o które hasze chodzi, wystarczy wpisać odpowiednią frazę ;)

Ilość dopuszczonych przez Instagram hasztagów równa się 30, uważaj (!!!) jeśli przekroczysz tę liczbę serwis puści Twoje foto bez opisu. Hasze można kopiować z poprzednich zdjęć, robi się to tak samo jak kopiowanie każdego innego tekstu.

Filtruj, ale zawsze tak samo!!!

Instagram jako aplikacja przede wszystkim fotograficzna wyróżnia się niesamowitą ilością filtrów, które możemy nakładać na zdjęcia po to, aby wyróżnić je od innych. Niemniej jednak złotą zasadą jest, aby wybrać sobie jeden filtr (lub jego brak) i publikować zdjęcia w dokładnie tym samym tonie.

Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe, jeśli więc masz ochotę na odrobine szaleństwa dodaj przynajmniej 12 jednakowych pozycji (ten sam filtr, ramka lub jej brak) i dopiero zmień styl. Dzięki temu wygląd Twojego konta będzie przyjemniejsze w odbiorze ;)

Instagram to nie Facebook, więc nie traktuj go jednakowo!!!

Dzięki połączeniu tych dwóch dużych firm, Instagram i Facebook dają nam możliwość opublikowania naszego zdjęcia w obu serwisach na raz. Nie jest to jednak najkorzystniejsze, ponieważ jak już ustaliliśmy oba portale działają na innych zasadach.

Znaczniej lepiej sprawdza się zasada, że Instagram stanowi taką jakby zajawkę do dalszej konwersacji, zatem dodaj na IG zdjęcie, które zachęci odbiorców do dalszej konwersacji, umieść w swoim bio link przekierowujący i zachęć followersów do obserwowania Cię w innych mediach społecznościowych ;)

(Visited 27 times, 1 visits today)