JAK ZAROBIĆ NA YOU TUBE?

#96 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Nie od dziś wiadomo, że You Tube jest najpopularniejszym serwisem związanym z video, nie każdy jednak wie, że to właśnie filmiki internetowe są obecnie najlepszym narzędzie do budowania własnej marki oraz zaufania wśród odbiorców.

Tak jak do niedawna największą siłę przekazu miały posty publikowane na Facebooku, tak w chwili obecnej najlepszą konwersję można uzyskać łącząc ze sobą oba media. Aby jak najlepiej docierać do odbiorców warto wykorzystywać narzędzie, jakie oferują nam zarówno You Tube, jak i Facebook.

Video – potęga XXI wieku

Jak już wspomniałem we wstępie filmiki internetowe są obecnie najbardziej popularną formą przekazu. Większość z nich jest publikowane za pomocą serwisu You Tube, czy wiesz dlaczego tak się dzieje?

Po pierwsze dzięki nagraniom odbiorcy mogą lepiej nas poznać, widzą naszą twarz, mimikę, gesty, a także sposób mówienie i ton głosu. Jak wiadomo przy prawidłowej komunikacji ważne są zarówno sygnały werbalne, jak i niewerbalne. Do tej pory odbiorcy mieli z twórcami głównie kontakt niewerbalny, zazwyczaj za pomocą słowa pisanego. Dzięki popularności video mogą „poznać” człowieka, który ich interesuje. Z kolei nagrywający zyskuje autorytet, którego nie daje żadna inna forma przekazu.

I naprawdę nie ma tu znaczenia czym konkretnie zajmuje się dany twórca, rzesze fanów mają zarówno poważni youtuberzy zajmujący się, np. przekazywaniem wiedzy biznesowej, jak i ci którzy zajmują się recenzjami gier czy słodyczy.

Video ma także niebagatelną rolę przy automatyzacji biznesu, raz nagrany filmik będzie pracował dla Ciebie tak długo, jak sam tego zechcesz. Pamiętaj jednak o tym, aby tworzone przez Ciebie treści były jak najlepszej jakości, a przede wszystkim, aby przedstawiały sobą jakąś wartość.

Jak prowadzić swój kanał You Tube?

Przede wszystkim rzetelnie i przejrzyście! Zanim zaczniesz publikować nagrywane przez siebie treści dobrze się zastanów co konkretnie chcesz przekazywać swoim odbiorcom. Naprawdę nie warto „rozmieniać się na drobne”. Jeśli przykładowo jesteś domorosłym kucharzem, ale przy okazji znasz się także na stolarce to raczej nie publikuj filmików z tych dwóch dziedzin na jednym kanale ;)

Podobnie rzecz wygląda z kanałami typowo biznesowymi, jeśli więc zajmujesz się na co dzień działalnością w biznesach online to skup się na nagrywaniu filmików związanych właśnie z tą dziedziną. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żebyś na drugim kanale pokazywał ludziom, np. jak złożyć origami, ważne tylko, abyś zachował podział.

Kanał YT powinien więc być sprecyzowany, co nie znaczy, że nie może być różnorodny, ważne jednak, aby ta różnorodność była zachowana w obrębie głównej tematyki, np. jeśli na co dzień publikujesz nagrania związane z metodami zarabiania online to dla urozmaicenia możesz pokazać swoim odbiorcom instrukcje wypłaty kryptowalut lub cokolwiek innego byleby została zachowana spójność.

Jeśli zdecydujesz się na własny kanał pamiętaj także o systematyczności, nie ma potrzeby jednak, abyś publikował filmy codziennie. O wiele lepiej jest wrzucać 2-3 wartościowe filmy tygodniowo albo w dłuższych odstępach czasu niż każdego dnia, ale o bzdurnych treściach.

Kolejną istotną rzeczą jest dbałość o zasięg i oglądalność. Na szczęście YT ma tę przewagę nad Facebookiem, że nie ucina tak bardzo zasięgu, jednak o oglądalność musimy zadbać sami. Jak to zrobić? Przede wszystkim za pomocą wartościowych nagrań na końcu których zawsze (!!!) umieszczamy informację z prośbą o subskrypcję oraz włączenie powiadomień, dzięki czemu nasi widzowie będą informowani o każdym nowym video, które pojawi się na naszym kanale.

Popularność ważna rzecz, ale jak ją zdobyć?

Jak już wspomniałem do tego, aby stać się popularnym twórcą na You Tube potrzeba przede wszystkim dobrych video. Jednak oczywistym jest, że nowe kanały, a tym samym treści na nich publikowane mają dużo mniejszą siłę przebicia od tych, którzy tworzą dłużej.

Co zatem możemy zrobić? Przede wszystkim publikować nasze nagrania wraz z linkami do nich prowadzącymi w innych mediach społecznościowych oraz na forach tematycznych. Dzięki temu znacznie zwiększymy konwersję, a przecież o to chodzi, prawda?

Na koniec mam dla Ciebie niespodziankę, jeśli nie wiesz, jak nagrywać video odsyłam Cię do kursu nagranego przez jednego z moich partnerów biznesowych – Filipa Jackowiaka. Link do jego nagrania znajdziesz tutaj

Oczywiście zapraszam Cię także do subskrybowania kanału Akademii Milionerów i oglądania cotygodniowych Burz Mózgu. Dołącz do nas na You Tube i dowiedz się więcej ;)