RODZAJE SPRZEDAŻY – SPRZEDAŻ PRZEZ INTERNET

#136 Burza Mózgów Akademii Milionerów

Sprzedaż przez Internet, czyli popularny e-handel to nic innego, jak możliwość realizowania transakcji kupna i sprzedaży za pomocą sieci internetowej. Wymiana towaru lub usług może zatem nastąpić pomiędzy wszystkimi użytkownikami Internetu, bez względu na to w jakim kraju lub mieście się znajdują.

Taki rodzaj sprzedaży posiada wielu zwolenników, głównie ze względu na jego globalizację, a także możliwość automatyzacji, a co za tym idzie dużo większej skali sprzedażowej niż w jakimkolwiek innych systemie. Warto jednak podkreślić, że wszystko zależy od tego co chcemy sprzedawać, jeśli, będą to produkty cyfrowe, takie, jak kursy czy szkolenia to odpada nam problem dystrybucji czy przechowywania naszych produktów, jeśli jednak nasz handel opierał się będzie o rzeczy stricte materialne to musimy wziąć pod uwagę kwestie wysyłki czy magazynowania posiadanego towaru.

Chcesz zacząć, ale jak?

Jeśli podobnie, jak wiele innych osób uważasz, że handel internetowy to świetny pomysł to czas najwyższy, abyś zastanowił się co chciałbyś sprzedawać. Oczywiście prawdą jest, że w sieci można sprzedać (i kupić) dosłownie wszystko, jednak osobiście jestem zdania, że najlepiej zarabia się na własnej pasji.

Jeśli zatem jesteś amatorem szydełkowania, wędkarstwa albo gotowania przygotuj kilka kursów, które później będziesz mógł sprzedawać online, Pamiętaj o tym, że raz nagrane będą dla Ciebie generować dochód przez cały czas i to bez konieczności ponoszenia kosztów ich dystrybucji.

Możesz oczywiście zająć się bardziej materialną formą i sprzedawać, np. ręcznie robione serwetki, wędki albo roboty kuchenne. Pamiętaj, że to Ty decydujesz, ale rynek weryfikuje. Warto więc przed przystąpieniem do sprzedaży sprawdzić konkurencję i znaleźć swoją niszę, zapewniam, że wciąż są takie „białe plamy” w wydawałoby się pełny wszystkiego Internecie. 

Bądź wyjątkowy, spróbuj się wyróżnić!

W dobie globalizacji i powszechnego zalewu towarów i informacji wydawać by się mogło, że trudno o indywidualizm. Nic bardziej mylnego! Pamiętaj o tym, że jesteś jedyną wersją siebie samego, cechują Cię Twoje pomysły i doświadczenia, a także zdobyta wiedza. Przekłuj zatem własną idee w czyn i stwórz innowacyjny moduł sprzedaży, postaraj się, aby Twoja strona wyróżniała się na tle innych. Zainwestuj we własny program lojalnościowy, podchodź do klientów w jak najbardziej indywidualny sposób, pomyśl także nad wdrożeniem promocji, reklamy oraz nowoczesnych metod docierania do klienta.

Decydując się na e-handel musisz wziąć pod uwagę, że opiera się on w dużej mierze na budowaniu relacji i przywiązaniu klienta do marki. Taki trend został wyznaczony przez media społecznościowe, które w dużej mierze przyczyniły się do rozwoju sprzedaży internetowej.

Nie wiesz jak zacząć?

Na początek podpatruj innych, skup się na tych osobach, które na sprzedaży w sieci przysłowiowo „zjadły zęby”. Możesz się także wspomóc wiedzą dostępną w książkach, jedną z pozycji, które zdecydowanie warto polecić przy omawianiu zagadnienia e-handlu jest „Laptopowy milioner” Mark’a Anastasi. Jest to książka, która w łatwy i przystępny sposób wprowadzi Cię w meandry sprzedaży internetowej, zatem nie zwlekaj, zacznij działać i już dziś rozpocznij swoją przygodę z handlem ;)